Stiklšķiedra

Bamperi, spoileri, virsbūves modifikācijas, krāsošana, interjers, diski, utml. | Bampers, spoilers, bodywork, painting, interior, rims, etc.

Stiklšķiedra

Postby kraZz » 22 May 2009, 11:40

Visi minētie skaitļi būs aptuveni un vispārīgi ar mērķi viest aptuvenu skaidrību par notiekošo. Ar turpmāk minētajiem kantoriem nekādu saistību nav, jo IM, domājams, uz ļooooooti ilgu laiku darbību pārtraucis un kamēr nebūšu iegādājies autoklāvu, LV neatgriezīšos Very Happy

Par materiāliem....

Stikla šķiedra. Blīvums ~2,5 g/cm3. Pārsvarā izmanto E-stiklu (augsts Si satturs, ja kādu tas interesē Laughing

Stikla šķiedras mats (Chopped Strand Mat jeb CSM). Parasti izmanto detaļās, kurām nav nepieciešama augsta mehāniskā izturība. Lieto kombinācijā ar poliestra sveķiem. Izplatītākais biezums: 300 un 450 g/m2. Cena ~1,5-2Ls/kg.
Image
Pastāv dažāda veida stikla šķiedras audumi. Izturība augstāka kā CSM. Svari no 25g/m2. Cena no 1,5Ls/kg par 300g/m2 rovinga audumu. Ir arī 5Ls/kg. Viens no:
Image
Ja nepieciešama detaļas izturība kādā noteiktā virzienā, tad izmanto vienvirziena stikla šķ (uni-directional), kurai lielākā daļa diegu ir vienā virzienā (šķērsām esjošie diegi tikai satur kopā pirmos):
Image
Multiaksiālā stikla šķiedra- šķiedras ir nevis saaustas, bet atsevišķās kārtas ir sašūtas. Izmanto detaļās, kurām nepieciešama mehāniskā izturība- pannas utml. apzīmē, piem, +45/-45... 45 ir leņķis kādā novietotas šķiedras attiecībā pret aduma asi.
Image
Image

B16/B20 VTEC Hybrid
92 Civic Hatch D15B2 TUNED-my ex car
94 civic Coupe B16A2 vtec-chiped
kraZz
*-
*-
 
Posts: 667
Joined: 22 May 2008, 16:02
Location: LImbaži

Re: Stiklšķiedra

Postby kraZz » 22 May 2009, 11:42

nteresantākais: oglekļa šķiedra (carbon fibre). Blīvums ~1,8g/cm3. Savienojumā ar epoxīda sveķiem veido materiālu ar augstu stiepes, lieces izturību un zemu blīvumu. trieciena izturība varētu būt augstāka Smile Parasti tiek izmantoti 2 auduma veidi: twill (skujiņa) un plain. Cena sākot no 18Ls/m2 par 200g/m2 audumu. Krīze- cenas pakāpeniski krītās Smile
Image
Aramid (Kevlar) šķiedra. Zems blīvums, augsta stiepes izturība. Laminātam teicama trieciena izturība. varētu būt augstāka spiedes izturība.
Image
Lai apvienotu dažādu materiālu labās īpašības, tiek ražoti audumi (hibrīdi), kuri satur dažādu materiālu diegus. Attēlā oglekļa/aramida hibrīds:
Image
Lai iegūtu vieglu detaļu ar augstu lieces izturību (piem, haube, jumts) un lai izvairītos no stiprības ribām izmanto sendviča konstrukciju. Lamināts/serde(sandwich core)/lamināts. Par serdi var izmantot PVC putuplastu:
Image
aramida šūnu:
Image
alumīnija šūnu, balsu uc.

Izgatavošanai stingri ieteicams izmantot advancētākas tehnoloģijas par rokas formēšanu: vakuuma formēšanu, infūziju utml.
Image

B16/B20 VTEC Hybrid
92 Civic Hatch D15B2 TUNED-my ex car
94 civic Coupe B16A2 vtec-chiped
kraZz
*-
*-
 
Posts: 667
Joined: 22 May 2008, 16:02
Location: LImbaži

Re: Stiklšķiedra

Postby moro » 22 May 2009, 11:43

Te oriģināls lasamākā veidā: klikmipliz
86 | Roadster | Type R
moro
*-
*-
 
Posts: 791
Joined: 26 Jul 2005, 12:17
Location: リガ

Re: Stiklšķiedra

Postby kraZz » 22 May 2009, 11:45

Tehnoloģija.

Ir n-tās kompozītmateriālu ražošanas tehnoloģijas.
Vienkāršākā no tām ir Kontakta (rokas) formēšana:

Armatūras materiālu (oglekļa, aramida vai stikla šķiedru) liek iepriekš sagatavotās veidnēs un piesūcina ar sveķiem, izmantojot mīkstos rullīšus vai otas. Kad izstrādājums ir sacietējis, to var izņemt no veidnes.

Priekšrocības: vienkāršs aprīkojums, instrumenti.

Trūkumi: sakarā ar augsto sveķu saturu (60...70%) izstrādājumā, salīdzinot ar citām tehnoloģijām, tam piemīt zema mehāniskā izturība; noteicošais ir cilvēciskais faktors- izstrādājuma kvalitāte atkarīga no strādnieka prasmēm. Image
Vakuuma tehnoloģijas
Sveķi kompozītmateriālā pilda saistvielas funkciju starp armatūras materiāla sķiedrām. Bet tā kā sveķu mehāniskā izturība ir ievērojami zemāka par armatūras materiāla izturību, tad lai paaugstinātu izstrādājuma izturību, mērķis ir panākt pēc iespējas zemāku sveķu saturu izstrādājumā, vēlams līdz 25...30%. Ar kontaktformēšanas metodi šādus rādītājus nav iespējams sasniegt, tādēļ tiek izmantota vakuuma formēšana un vakuuma infūzija.

Vakuuma formēšana
Vakuuma formēšanas pamatā ir kontakta formēšana. Papildus tai piesūcinātais armatūras materiāls tiek pārklāts ar perforētu plēvi, sveķus uzsūcošu salveti un ievietots vakuuma plēvē, no kuras ar vakuuma sūkņa palīdzību tiek izsūknēts gaiss. Liekie sveķi no auduma caur perforēto plēvi iesūcas salvetē. Kad sveķi sacietējuši, izstrādājumu atbrīvo no plēvēm un salvetes. Izstrādājumu izņem no veidnes.

Priekšrocības: tiek iegūts viegls izstrādājums ar augstu mehānisko izturību. Sveķu saturs: 40...50%.
Image
Image
Vakuuma infūzija

Veidnē ieklāj sausu armatūras materiālu; ar vakuuma palīdzību tas tiek piesūcināts ar sveķiem.

Priekšrocības:
o iegūst kvalitatīvu izstrādājumu ar ļoti augstu mehānisko izturību (sveķu saturu var samazināt līdz 25...30%);
o iespējams precīzi regulēt izmantojamo sveķu daudzumu, kā rezultātā iegūst vieglu detaļu un netiek tērēti lieki sveķi;
o izmaksas nepārsniedz vakuuma formēšanas izmaksas;
o tīri, videi un veselībai (!!!) draudzīgi darba apstākļi.
Image
Video
http://www.youtube.com/watch?v=Moh9WQ2Z ... r_embedded
Image

B16/B20 VTEC Hybrid
92 Civic Hatch D15B2 TUNED-my ex car
94 civic Coupe B16A2 vtec-chiped
kraZz
*-
*-
 
Posts: 667
Joined: 22 May 2008, 16:02
Location: LImbaži


Return to Izskats | Appearance

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron