DIY: IACV vārsta tīrīšana

Sarunas par motoriem, piekari, modifikācija un tūnings |
Discussions about engines, mods and tuning

DIY: IACV vārsta tīrīšana

Postby Oto » 16 Jul 2011, 16:25

IACV - Idle air control valve, jeb elektromagnētiskais brīvgaitas gaisa kontroles vārsts (žargonā elektroniskais čoks)

Pielietojums: Strādājot kopā ar FITV vārstu vai jaunākiem motoriem atsevišķi(jo FITV nav) nodrošina vienmērīgu brīvgaitu ~750rpm.

Tā kā tas ir vienkāršs soleonīds(elektromagnēts) ar to parasti ir maz problēmu un ja ir tad pietiek ar iztīrīšanu. "Tosola" trubas tam pienāk tikai, lai apsildītu aukstā laikā un uz darbību nekādi ietekmi neatstāj. Vārsts atrodas uz ieplūdes kolektora.
Image

Iztīra ar karburatora tīrāmo.

Pābaude neskrūvējot nost:
1. Pārbauda vai vārsts pilnīgi aizveras noraujot nost štekeri pie iesiluša un darbojoša motora, apgriezieniem vajadzētu nokristies/vai noslāpt, jo gaisa padevi regulē vairs tikai tā skrūve uz droseles(pieņemot, ka FITV vārsts darbojas).

2. Pārbauda vai pilnībā atveras sazemējot vienu no vadiem(2vadu IACV). Uz viena vada pienāk pastāvīgi +12V uz otru signāls(GND) no ECU. Signāla vadu vajag sazemēt.

3. Var notestēt arī vārsta tinumus ar testeri - jābūt 11.5 omiem un nedrīkst nevienam kontaktam būt īsais ar korpusu. Pretējā gadījumā tas ir pagalam un jāmaina.

Remonts:
Gadījumā ja vārsts pārbaudi nav izturējis vai arī sāk darboties tikai pie uzsiluša motora un aukstam motoram apgriezieni ir nestabili un jāpietur gāze, iespējams, ka vārsts brīvi nestaigā un ķeras. Pēc konstrukcijas vārsts eļļojas ar kartera gāzēm un pēc vārsta tīrīšanas ar karburatoru tīrāmo tas var sākt ķerties, ja kartera ventilācija nav savienota ar ieplūdi(uzliekot piemēram konisko filtru) vai pati ventilācija aizstāta ar filtru tad eļļošana vairs nenotiek.

1. Skrūvējam nost. Nepazaudē blīvi.
2. Liekot pie 12V(polaritāte nav svarīga) vārstam būtu strauji jāatveras. ECU tā arī to rausta, jo ilgāk padod strāvu, jo vairāk atveras, kā pārtrauc tā atspere to aizspiež ciet. Manā gadījumā vārsts uzreiz nenostrādāja.
!!!Uzmanīgi, ja kā 12V avotu izmanto akumulatoru, tā kā kontakti atrodas tuvu tad nejauši saliekot uz īso vadi momentā izkusīs apdedzinot rokas, tāpēc labāk likt caur drošinātāju vai izmantot citu mazāk jaudīgu 12V avotu.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=W0sqJvWPSwQ[/video]
3. Pilnībā izjaukt neizdevās, bet var atskrūvēt gala skrūvi un piekļūt vārstam. Skrūve ir nestandarta 5-stūra, lai atskrūvētu jāizgatavo savs štruments(sk. attēlu). Pirms atskrūvēt piefiksē skrūves novietojumu, jo no tā atkarīgs ir sākuma atvērums.
Image

4. Izskrūvē skrūvi un caur vītnes caurumu var daudz ērtāk saeļļot ar WD40 un iesmērēt ar kādu smēri pašu vārstu. Mehānismu nosedz tāda gumijas gofra, kuras iekšpuse ir jāsaeļļo. Gofrai no augšas ir pat speciāli gaisa caurumiņi.

5. Novērtē vai vārsta blīve nav bojāta un nesūc garām gaisu.

Man ir vēl rezervei pieejama blīve no vārsta ja tā pazudusi. Detaļas numurs 36455-PT3-A01 atdošu pa 3Ls. Ja vajag PM

P.S. Intereses pēc ja kādam ir salauzts/beigts IACV derētu eksperimenta pēc pamēģināt to atlauzt vaļā, varbūt ir vēl kāds saudzīgāks veids kā to pilnībā izjaukt. Vai arī uzdāvini man pats papētīšu.
delSol 1.6 - sudraba bulta
Image
User avatar
Oto
Post limit reached -we'll ban you soon
Post limit reached -we'll ban you soon
 
Posts: 2328
Joined: 23 Jan 2007, 19:31

Return to Tehnika | Technique

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests